De eerste 5 maanden als (dividend) belegger.

Wauw, het waren me de maandjes wel de afgelopen tijd.

Eind december maakte ik een beleggingsaccount aan bij DeGiro. Het leek me een goed en leuk idee om te starten met beleggen. Enerzijds om een vermogen voor later op te bouwen en anderzijds omdat ik op mijn spaarrekening bij de Rabobank 0,01% rente ontvang over mijn geld. Vrijwel nihil dus.

Ik nam me voor om iedere maand consistent € 200,- euro per maand in te leggen en zo gestaag een portefeuille op te bouwen.
Begin dit jaar stonden zowel de Nederlandse als de Amerikaanse beurs op een all-time high. Dit was ook het moment waarop ik mijn eerste aandelen kocht.

Maar toen kwam Covid-19 om de hoek kijken en stortte de beurs eind maart in elkaar. Dit was voor mij het moment om mijn kans te grijpen en extra geld in te leggen en van deze kans te profiteren.
Op het moment van schrijven heb ik een portefeuille opgebouwd van maar liefst € 5000,-.

Ik ben nu 33 jaar oud en heb mezelf een horizon gegeven van 25 รก 30 jaar. Ik ga mij vooral richten op dividend beleggen aangevuld met groeiaandelen.

Ik heb deze blog gestart omdat ik hier de ontwikkelingen van de portefeuille wil bijhouden en jullie de mogelijkheid wil geven om mee te kijken met mijn beleggingen. Ik wil hier bijhouden van welke aandelen ik dividend ontvang en welke aandelen ik aankoop.

Ik lees ook veel blogs over investeren en beleggen en ik kijk veel video's hierover op Youtube. Ik kom voornamelijk portefeuilles tegen van tienduizenden of zelfs honderdduizenden euro's.
Het lijkt me leuk om te laten zien wat er mogelijk is met relatief weinig geld.

Reacties

Populaire posts